Betalingsmethodes:

Op walvisproducts.nl accepteren we betaling met iDEAL, Bancontact, PayPal, SofortBanking/DIRECTebanking, Belfius, KBC/CBC, Creditcard, Apple Pay en achteraf via bankoverschrijving*.

Walvis maakt gebruik van de internetkassa van Mollie; één van de grote aanbieders van online betalingssystemen.  Als u dus voor één van deze betalingsmethodes kiest, dan wordt u door onze website omgeleid naar de als zeer betrouwbaar bekend staande beveiligde online-betalingsomgeving van Mollie.

Daarnaast is het bij ons mogelijk om achteraf via een bankoverschrijving te betalen: u maakt dan binnen enkele dagen na de bezorging van uw bestelling de factuur zelf via uw eigen bank- of girorekening over naar ons IBAN nummer (bankrekeningnummer). Walvis behoudt zich het uitdrukkelijke recht voor om bestellingen op achterafbetaling te weigeren. Bestelt u voor het eerst bij ons? Dan worden bestellingen op achterafbetaling vrijwel altijd geweigerd.

Terugbetalingen:

Om de kans op fraude zo klein mogelijk te houden wordt geld altijd terugbetaald via het (online) betaalmiddel dat u gebruikt heeft. Dat betekent dat wanneer u met iDEAL of achteraf per bankoverschrijving betaald heeft, het bedrag op datzelfde bankrekeningnummer wordt teruggestort. Als u met PayPal betaald heeft, dan wordt het bedrag op hetzelfde PayPal account teruggestort. Terugbetalingen worden in de praktijk binnen enkele dagen na ontvangst van de retourzending aan u teruggestort maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van het retour.

Verzendkosten:

Gratis verzending binnen Nederland, België en Duitsland vanaf €250,-. Voor alle andere Europese landen geldt een vast bedrag ongeacht ordergrootte. Walvis verzendt naar alle landen in de EU. De verzendkosten verschillen per land. Een overzicht van onze verzendkosten per land vindt u op de pagina "Over Onze Winkel". De daar genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Terugbetaling van verzendkosten:

Wanneer wij een door u teruggestuurde bestelling daadwerkelijk retour ontvangen hebben, dan worden ook de oorspronkelijk door u betaalde verzendkosten aan u vergoed. Retourneert u slechts een deel van uw bestelling, dan worden de oorspronkelijk door u betaalde verzendkosten niet aan u vergoed. U draagt zelf de kosten voor het retourneren van de bestelling, deze kosten worden door ons niet vergoed.

Betalingsmogelijkheden bij afhalen:

U haalt af in ons magazijn in Franeker nadat u van ons bericht gekregen hebt dat de bestelling voor u klaarstaat. Een bestelling die u wilt komen afhalen kunt u naar keuze via iDeal, PayPal of Bancontact betalen. Contant betalen en/of pinnen is bij ons niet mogelijk. Het is verstandig om vooraf even te informeren of een artikel dat u wilt afhalen wel voorradig is. Dat is overigens bijna altijd het geval, maar toch.

BTW verlegging voor zakelijke buitenlandse afnemers:

Uitsluitend voor buitenlandse afnemers die voor hun onderneming bestellen en over een geldig buitenlands BTW nummer beschikken geldt dat per 31 oktober 2019 onze webshop de BTW automatisch verlegt. Er is dan immers sprake van een zogeheten intracommunautaire levering. Hiervoor is het noodzakelijk dat u de hiertoe bestemde velden correct invult. De bedrijfsnaam en de (adres)gegevens dienen overeen te komen met de registratie van het BTW nummer. Iedere bestelling waarbij door de klant gekozen is voor verlegging van de BTW wordt, alvorens we de bestelling uitvoeren, gecontroleerd op geldigheid en conformiteit op basis van de VIES (VAT Information Exchange System). VIES is een door de Europese Commissie beheerd online informatiesysteem voor het controleren van BTW nummers van bedrijven en andere organisaties die in de Europese Unie zijn ingeschreven voor het leveren van goederen of diensten over de binnengrenzen heen. Heeft u een onjuist dan wel ongeldig BTW nummer opgegeven of is er geen conformiteit tussen de gegevens van de onderneming en het opgegeven BTW nummer, dan is het ons bij wet verboden om uw bestelling uit te voeren. In een dergelijk geval nemen wij vanzelfsprekend contact met u op. Is uw onderneming pas onlangs ingeschreven en is uw BTW nummer dus net nieuw? Mede afhankelijk van het land waar uw onderneming gevestigd is, kan het 2 tot 3 weken duren voordat uw BTW nummer in het VIES bekend is. Ook hier geldt dat, zolang wij bij het VIES niet op conformiteit kunnen controleren wij uw bestelling niet kunnen uitvoeren.

Vervoer:

Onze pakketzendingen worden bezorgd door PostNL. Bezorgingen vinden plaats van maandag tot en met zaterdag. Op zondagen vinden er in de meeste landen geen bezorgingen plaats. In sommige landen is het eveneens mogelijk om uw bestelling te laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt. Niet afgehaalde zendingen worden aan ons retour gestuurd. In een dergelijk geval bent u de verzendkosten aan ons verschuldigd.

Om een zo correct mogelijke levering te kunnen garanderen vragen we u om als bezorgadres een adres op te geven waar overdag iemand aanwezig is. Wat ons betreft mag dat ook op uw werk of bijvoorbeeld bij uw buren zijn. In principe vraagt de chauffeur altijd om een naam en een handtekening voor de ontvangst van de zending.

Mochten er problemen zijn met betrekking tot de bezorging, neemt u dan alstublieft zo snel mogelijk contact met ons op.

De klant vertelt

[WEBWINKELKEURWIDGET layout=new_default theme=dark color=#342D6A show=yes view=slider amount=6 width=auto width_amount=280px height=230px interval=5000 language=1 inline=0]

© 2015 - 2024 Walvis Products | sitemap | rss